Bán Zoltán: A Portfolio sikerének titka az elkötelezett olvasóközönség és a minőségi tartalom
A Portfolio csoport 25 éves fennállása alatt erős gazdasági médiaportfóliót épített ki, amely a Portfolio, a Pénzcentrum és az Agrárszektor márkákra épül, miközben rendezvényszervezéssel és befektetési tanácsadással is foglalkozik - erről is kérdezte a MediaFuture szakportál Bán Zoltánt, a Portfolio Csoport társtulajdonos-vezérigazgatóját.
A Portfolio csoport 25 éves története során több erős lábat alakított ki gazdasági fókusszal. A Portfolio, a Pénzcentrum – valamint az utóbbiba integrált HelloVidék –, illetve az Agrárszektor is a gazdasági hírek iránt érdeklődőket szolgálja ki változatos tartalmakkal, de az erőteljes rendezvény-üzletág, valamint a befektetési tanácsadás lehetősége is sikerre viszi a kiadót.
Bán Zoltán, a Portfolio csoport társtulajdonos-vezérigazgatója szerint az iparág technológiai üzletté vált, ahol high-end technológia nélkül senki sem lehet versenyképes.
A cégcsoport három fő márkára koncentrál, amelyek mindegyike a gazdasági hírek különböző szegmenseit fedi le,
miközben erős vidéki jelenlétet is fenntartanak, éves szinten mintegy húsz vidéki rendezvénnyel.
A Portfolio sosem közösségi médiára ideális tartalmat gyártott: megpróbáltunk mindig nagyon objektívek lenni, a Facebookon vagy bármely közösségi oldalon viszont sokkal jobban mennek a megosztó tartalmak – mondta a MediaFuture szakportálnak adott interjújában Bán Zoltán, aki szerint a címadás és a clickbait témakörében fontos az egyensúly megtalálása: bár egyértelmű összefüggés van a címek és az olvasottság között, a Portfolio arra törekszik, hogy értékes tartalmakra hívja fel a figyelmet.
Bán Zoltán Fotó: Portfolio
A Portfolio sikerének titkát a cégvezető abban látja, hogy minőségi információkat kínálnak, amelyekkel megalapozott és felelősségteljes döntéseket lehet hozni. Hozzátette: a gazdasági tartalmak iránt jelentős az érdeklődés Magyarországon, és az utóbbi években a geopolitikai fókusz erősítésével még több olvasói csoportot sikerült megszólítaniuk.
A tartalomfogyasztási szokások változásához a Portfolio is alkalmazkodik: míg a Pénzcentrumnál és az Agrárszektornál a videós anyagok dominálnak, addig a Portfolio közönsége inkább a podcasteket részesíti előnyben.
"A Portfolio közönsége inkább a podcastra vevő. Jelentős részük autóban hallgat erre optimalizált tartalmakat reggel, munkába menet, vagy este hazafelé" – magyarázta a vezérigazgató, aki a 2025-ös év legnagyobb médiapiaci kihívásainak a forgalom fenntartását és a gazdasági helyzet alakulását tartja, hiszen a hirdetési bevételek nagymértékben függnek a gazdasági körülményektől.