Bán Zoltán: A befektetési döntéseknél kritikus paraméter az információ minősége
"A Portfolio 25 éves sikerének egyik kulcsa, hogy a magasan képzett és régóta együtt dolgozó kollégáink egyedülálló szakértelmére tudunk építeni. A befektetési és gazdasági döntéseknél ugyanis kritikus paraméter az információ minősége, helyes értelmezése, és ebben rendkívül jók vagyunk" – mondta el a Marketing&Media médiapiaci szaklapnak Bán Zoltán, a Portfolio Csoport (NET Média Zrt.) vezérigazgatója.
Kiemelte, hogy az idén 25 éves Portfolio-t nemcsak a 20 éves Pénzcentrum, a több mint 10 éves Agrárszektor és a számos podcast egészít ki optimálisan, hanem a cégcsoport rendezvény- és befektetési üzletága, valamint az árfolyamadat-szolgáltatása. Ezek így együtt képeznek egy ideális termékkört.
"Üzleti partnereink élvezik az egyedülálló organikus fejlődés eredményét, amelynek az alapja volt, hogy mindig minden fillérért meg kellett dolgoznunk. A felületeinken nem üres klikkeket és statisztikákat hozunk létre, hiszen saját szolgáltatásainkat – konferenciajegyek, befektetési termékek, tőzsdei szoftverek és adatok – is itt kell eladni" - tette hozzá.
A Portfolio-nak 2000 óta vannak előfizetői bevételei, öt éve indult el a Signature, amivel egyes hírek, elemzések fizetősek lettek. "Bár eddig is szép bevételeket értünk el, ebben még benne van egy nagyságrendi emelkedés, azonban az ehhez szükséges hard paywallt egyelőre nem szeretnénk bevezetni. Jó előfizetői példák vannak a piacon, de a kisebb piacméret behatárolja a lehetőségeket" - mondta el a vezérigazgató.
A Portfolio Csoportnál az online-nal összemérhető a rendezvények szerepe. Ezzel kapcsoltban Bán Zoltán úgy fogalmazott: "megdolgoztunk a piac csúcsáért, elég csak megnézni a 20 éves Property Investment Forumot vagy a 14 éves Budapest Economic Forumot. Rengeteg tervünk van még, lendületben vagyunk. Fontos kiemelni, hogy a rendezvényeink nem szigetszerűen működnek, szoros szimbiózisban élnek az online tartalommal".
A tartalmi fejlesztésekkel kapcsoltban kifejtette, hogy azok a témák a legérdekesebbek, amelyek ismeretével a legjobb gazdasági döntéseket lehet hozni. Ezért dolgozik az ország egyik legjobb szakértői csapata a Portfolio-nál.
"Nekik nemcsak az a dolguk, hogy tudják mi, a fontos, hanem az is, hogy mi lesz az. Az elmúlt öt év legnagyobb tartalombővítése a geopolitika volt. 2020-ban úgy láttuk, hogy vége a békés világnak, az ingyenpénznek, és a globális konfliktusok fogják a legnagyobb hatást gyakorolni a gazdaságra. Ekkor indítottuk el Globál rovatunkat, és az idő minket igazolt" - mondta a szaklapnak a Portfolio Csoport vezérigazgatója.